Gaya Island Resort - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Iris en Debbie x - WaarBenJij.nu Gaya Island Resort - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Iris en Debbie x - WaarBenJij.nu

Gaya Island Resort

Blijf op de hoogte en volg Iris en Debbie

18 Januari 2020 | Maleisië, Kota Kinabalu

Vanmorgen om 05:45 uur opgestaan, daarna ons ontbijt opgehaald. Dit had wat voeten in aarde omdat er niemand te bekennen was om uit te checken en we de sleutel dus ook niet konden afgeven. Uiteindelijk kwam om 06:45 uur iemand aan, gauw de sleutel ingeleverd en ons ontbijt meegemomen. Om 06:30 uur zouden wij worden opgehaald door onze gids voor onze laatste tussenvlucht naar Kota Kinabalu om vanuit daar met de ferry naar Gaya island resort te varen. Onze chauffeur was dus al op ons aan het wachten, met wat vertraging gingen we richting vliegveld. Gaya island is onze eindbestemming, een 5 sterren resort dus wij zijn erg benieuwd wat we kunnen verwachten!

Aangekomen op Kota Kinablu stond onze lievelinga gids ons alweer op te wachten. Wat bijgekletst en daarna zetten hij ons af bij de ferry. Nog even een ijskoud fruit drankje genomen en geprobeerd een cache voor Iris te vinden. Een jonge man was ook op zoek maar kon de cache ook niet vinden. Zonder cache voor Iris de reis voortgezet. De boottocht was kort maar leuk :) Wel wat krijsende kinderen dus stiekem hoopte dat we daar niet teveel last van houden hebben.

Aangekomen op het resort waande we ons al in de zevende hemel. We werden welkom geheten met een welkomstdrankje (fruit ijslolly) en een verfrissend koud doekje. Dat begint al goed.. Daarna werd elk gezin door een “privé” medewerker uitgenodigd zodat zij de belangrijkste plekken van het resort konden laten zien en informatie konden geven. Aangezien wij nog niet konden inchecken en nog niet hadden geluncht een hapje gegeten bij de poolbar. Daarna werden wij weer opgehaald door onze “privé” medewerker voor onze kamer. Een behoorlijke klim ernaar toe, maar zeker de moeite waard. Een prachtig uitzicht over zee en een zeer ruime kamer met een kingsize bed, 2 wastafels een grote douche, een bad en inloop kledingkast. Even onze spullen uitgepakt en daarna lekker bij het zwembad gaan liggen. Het zwembad is prachtig aangelegd met een handdoeken service en water aftappunt. De middag hebben we dus prima besteed :) Ook nog genoten van een wafel met nutella. Toen Debbie wilde wachten mocht zij weer lekker naar haar strandbed, de wafels werden gebracht! Ze waren heerlijk!

Aangezien er op internet te lezen was dat de strand BBQ een aanrader was hebben wij deze gelijk gereserveerd. Wij konden gezien onze verblijftijd alleen vandaag dus gelijk gereserveerd. Het was super geregeld en heel sfeervol ingericht. Overal branden lampjes, fakkels en er was een kampvuur gemaakt. De tafels waren leuk gedekt aan het water en de BBQ was al warm. Als welkomst drankje kregen we rijstwijn en daarna een traditionele thee, deze smaakte naar thee/koffie en caramel. Daarna zijn we lekker over gegaan op sangria en wijn. Er was voornamelijk vis en daarnaast ook kip en beef aanwezig. Ondanks dat Debbie geen vis lust wil zij dit wel altijd proberen. Raar maar waar.. ze heeft meer vis op dan vlees (het soort vis weten we even niet meer maar ook intvis). We hebben heerlijk getafeld en genoten. Iedereen is hier zo vriendelijk, bewonderenswaardig! Ze werken enorm hard in deze hitte (31 graden!) en blijven lachen. Tijdens het eten kwam een groep een traditionele dans geven, 3 optredens gehad. Daarna vroegen ze ons om mee te dansen. Niemand ging.. dus besloot Debbie op te staan om te zien wat er gebeurde. En ja hoor bijna iedereen volgde! We hebben gedanst en gelachen en de dansers bedankte ons voor het meedoen. Natuurlijk nog even foto’s gemaakt. Een medewerkster maakte nog extra foto’s, deze worden voor ons uitgeprint begrepen wij uit het verhaal.

Na lekker te hebben nagetafeld zijn we gaan douchen en slapen. Morgen om 07:30 uur op, Iris gaat morgen op duik excursie. Debbie zal haar dag op het resort doorbrengen.

Wij vermaken ons dus prima! Tot de volgende blog :)

Verslag uit: Maleisië, Kota Kinabalu

Rondreis Borneo

Nadat wij als oud collega's/vriendinnen hadden besloten samen op vakantie te gaan, hebben wij een dag ingepland om te bespreken waar de reis naar toe zou gaan. Al snel werd duidelijk dat dit een reis zou worden met een mooie natuur en veel dieren. Wij kwamen uit op het mooie Borneo! Alle plekken die indruk op ons maakte ''de plaatjes van internet'' (die er natuurlijk altijd goed uitzien) bekeken en vanuit daar onze rondreis samen gesteld.

Hieronder vinden jullie een overzicht van onze (binnenlandse) vluchten.
De rest van de reis zullen wij via onze verslagen (als er wifi aanwezig is) bijhouden :) Ook zullen wij proberen om via de camera wat foto's te uploaden. Waarschijnlijk voor de lezers wel handig om te weten; het is in Borneo 7 uur later dan in Nederland.

Vanavond:
Wij vertrekken van Amsterdam naar Kuala Lumpur, waar wij vervolgens via een overstap morgenavond (lokale tijd) in Kuching zullen aankomen.

12 januari:
Vanaf Kuching vertrekken wij naar Kota-Kinabalu.

14 januari:
De reis gaat verder van Kota-Kinabalu naar Sandakan.

18 januari:
Vanuit Sandakan keren wij terug naar Kota-Kinabalu, dit is onze relax periode waar wij drie volle dagen verblijven op een luxe villa resort om bij te komen van onze avonturen.

21 januari:
Het einde van onze reis. Vanuit Kota-Kinabalu keren wij terug naar Kuala Lumpur, via een overstap zullen wij terug vliegen naar Amsterdam