Sepilok jungle resort - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Iris en Debbie x - WaarBenJij.nu Sepilok jungle resort - Reisverslag uit Sepilok, Maleisië van Iris en Debbie x - WaarBenJij.nu

Sepilok jungle resort

Blijf op de hoogte en volg Iris en Debbie

14 Januari 2020 | Maleisië, Sepilok

Vanmorgen extreem vroeg uit de veren. Om 05:00 uur werden we door onze gids opgehaald om richting het vliegveld te gaan voor onze tweede tussenvlucht van Kota Kinabalu naar Sandakan. Een korte vlucht van maar 40 minuten, ergens wel fijn want zo hebben we nog een hele dag te besteden.

Rond 08:30 uur waren we al bij het resort, helaas kon inchecken pas rond 15:00 uur en indien we mazzel hadden om 14:00 uur. Wij besloten de tijd dan maar goed te benutten voor een (hopelijk) mooie wandeling. Het is erg warm hier en de zon brand behoorlijk, met genoeg drinken op pad gegaan. Al snel kwamen we wat kleinere dieren tegen, vlinders (dat vindt Iris wat minder fijn) , vogels, libelle, spinnen (dat vinden wij beide niet zo fijn) maar ook een gif groene hagedis. Debbie zou deze graag mee naar huis willen nemen maar helaas ;) Jammer genoeg zijn muggen hier ook in overvloed aanwezig, waar Debbie wat kleine bultjes heeft zit Iris gelijk onder de schijven. Gelukkig is dit met een paar uur wel al wat weggetrokken maar de jeuk is er niet minder om voor haar.

Op de terugweg naar de banana bar gegaan voor een heerlijke koude home made cold lemon. We genoten van ons uitzicht over de kleine rivier, genoeg leven in en om het water. Omdat we zo lekker zaten en toch nog moesten lunchen gelijk een hapje gegeten, het was toen pas 12:30 uur. Nog even te gaan dus voor we konden inchecken. Ons puzzelboekje erbij gepakt en “wedstrijdje" wie het eerst de puzzel opgelost heeft gedaan, je moet wat om je tijd te doden ;) Maar het was reuzen gezellig! Zodra er weer een vogeltje voorbij kwam snelde Debbie met haar camera terwijl Iris aanwijzingen gaf over de locatie. Op een gegeven moment kwam een medewerker van het resort naar ons toe of we een foto wilde van een kikker. Maar natuurlijk willen wij dat! De boomkikker zat heerlijk rustig, ideaal voor de foto. Al zeggen wij het zelf, wij zijn erg blij met de foto.. wat is hij mooi geworden! Al met al vonden wij het echt wel even lekker, zo’n middag waarop je zelf kan bepalen wat je doet :)

Na de lunch met puzzels besloten we nog een wandeling te gaan maken, maar dan de andere richting op. Overal waren kikkers te horen, maar vinden? Nee, wat een drama is dat! Ondanks dat Debbie af en toe de bosjes indook hebben we niks kunnen vinden helaas. Aangezien we al blij waren met de boomkikker mocht dat de pret niet drukken. Als klap op de vuurpijl zag Debbie een hornbill overvliegen (bijzondere vogel die maar op een paar plekken te zien is). Druk roepend naar Iris voor de camera had Iris geen enkel benul wat Debbie zag, een hornbill riep zij enthousiast! Waarna Iris door het dolle heen de hornbill ook kon bewonderen, gelukkig een foto kunnen maken waar hij leuk opstaat maar dat was wel een uitdaging. Ze vliegen al snel weer naar een volgende plek, maar.. het is gelukt!

Na de wandelen even uitgerust in onze kamer, ja ja we konden eindelijk gaan inchecken! Daarna gaan dineren op dezelfde locatie als de lunch, de banana bar. Heerlijk gegeten, koken kunnen deze mensen wel! Je krijgt spontaan leuke ideeën om thuis uit te proberen :) Na het diner op pad gegaan voor het spotten van kikkers, er was een plek aangewezen aan Debbie waar ze savonds te vinden zijn. We hadden gehoopt op de flying frog helaas is het niet gelukt deze (na een lange zoektocht) te vinden.

Tijd voor een lekkere douche, maar het zou onze reis natuurlijk niet zijn als er niet een klein beetje iets “mis" gaat. Het water werd totaal niet warm dus Debbie stond ongeveer te dansen onder een koude douche. En jullie raden het al.. Iris had gewoon warm water! :P

Morgen gaan wij naar een oerang oetang centrum en een centrum van de honingbeer, hopelijk laten de oerang oetangs zich nu wel zien en kunnen wij de beren spotten. Daarna zullen we met een boot over de rivier naar onze volgende bestemming varen, billit jungle! Wij hopen onderweg veel dieren te zien, maar natuur blijf natuur. Niets is voorspelbaar. Hier komt de regen nu met bakken uit de lucht, maar dat geeft niet. Wij gaan zometeen lekker slapen terwijl het bij jullie nog middag is :)

• 14 Januari 2020 - 19:51

Michelle:

Heeey meiden!!! Wat hebben jullie al veeel gezien en gedaan! Super leuk dit allemaal te kunnen lezen en wat een mooie foto's! Hopelijk laten de Oerang oetangs en de beren zich zien. Zou super gaaf zijn.
    Pffff die muggen zijn wel irritant -_-" En Deet helpt zeker voor geen meter

Verslag uit: Maleisië, Sepilok

Rondreis Borneo

Nadat wij als oud collega's/vriendinnen hadden besloten samen op vakantie te gaan, hebben wij een dag ingepland om te bespreken waar de reis naar toe zou gaan. Al snel werd duidelijk dat dit een reis zou worden met een mooie natuur en veel dieren. Wij kwamen uit op het mooie Borneo! Alle plekken die indruk op ons maakte ''de plaatjes van internet'' (die er natuurlijk altijd goed uitzien) bekeken en vanuit daar onze rondreis samen gesteld.

Hieronder vinden jullie een overzicht van onze (binnenlandse) vluchten.
De rest van de reis zullen wij via onze verslagen (als er wifi aanwezig is) bijhouden :) Ook zullen wij proberen om via de camera wat foto's te uploaden. Waarschijnlijk voor de lezers wel handig om te weten; het is in Borneo 7 uur later dan in Nederland.

Vanavond:
Wij vertrekken van Amsterdam naar Kuala Lumpur, waar wij vervolgens via een overstap morgenavond (lokale tijd) in Kuching zullen aankomen.

12 januari:
Vanaf Kuching vertrekken wij naar Kota-Kinabalu.

14 januari:
De reis gaat verder van Kota-Kinabalu naar Sandakan.

18 januari:
Vanuit Sandakan keren wij terug naar Kota-Kinabalu, dit is onze relax periode waar wij drie volle dagen verblijven op een luxe villa resort om bij te komen van onze avonturen.

21 januari:
Het einde van onze reis. Vanuit Kota-Kinabalu keren wij terug naar Kuala Lumpur, via een overstap zullen wij terug vliegen naar Amsterdam